RieslingWeeks FAQ

Wanneer is RieslingWeeks?

RieslingWeeks vindt plaats van 2 t/m 18 juni.

Vanaf wanneer kan ik reserveren?

Vanaf 1 mei kan gereserveerd worden.

Hoe kan ik reserveren?

Bij het kopje ‘RieslingWeeks’ kunt u een reservering maken. Hier kunt u zoeken naar een specifiek restaurant of u kijkt wat er in de buurt is van de door u opgegeven regio. U kunt dat doen middels een postcode/plaatsnaam in te vullen en de maximale reisafstand d.m.v. het aantal kilometers hemelsbreed op te geven. Dan verschijnt een lijst met restaurants die voldoen aan de door u opgegeven criteria. Wanneer u een restaurant aanklikt ziet u verdere restaurant informatie en de mogelijkheden tot reserveren.

Hoe kan ik mijn reservering wijzigen?

U kunt de reservering wijzigen door te klikken op de wijzigingslink in de bevestigingsmail. Daarmee logt u gelijk in en komt u bij uw reservering terecht. Of log in via de website www.heerlijk.nl en klik op 'mijn reserveringen'. Daar kunt u de betreffende reservering selecteren. Bij het kopje 'wijzigen' ziet u wat mogelijk is om te wijzigen: de datum, het tijdstip, het aantal personen of een opmerking voor de chef. Het systeem geeft automatisch aan wat mogelijk is voor uw reservering. Is bijvoorbeeld geen andere voorkeursdatum te selecteren, dan zijn voor die dag geen plekken meer beschikbaar. Hetzelfde geldt voor het tijdstip en het aantal personen, een tijdstip kan er niet tussen staan omdat deze bijvoorbeeld al volgeboekt is, of omdat het restaurant op dat moment geen gasten ontvangt.

Hoe kan ik annuleren?

U kunt alleen via de website www.heerlijk.nl annuleren door in te loggen in uw account en te klikken op de details van uw reservering. Op deze manier worden de door u gereserveerde plekken direct vrijgegeven in het systeem en krijgt het restaurant bericht van de annulering. Indien u 24 uur van te voren annuleert is dit kosteloos, daarna kan het restaurant kosten in rekening brengen. De annulering is definitief en kan niet ongedaan worden gemaakt.

N.B. Telefonisch of per e-mail bij het restaurant zelf annuleren is dus niet mogelijk!

Ik krijg steeds de melding dat mijn e-mailadres al in gebruik is, hoe kan dat?

Indien u in het verleden al eens eerder hebt gereserveerd via de HEERLIJK10Daagse of HEERLIJK.nl is automatisch een account aangemaakt. U krijgt deze melding dus, omdat u al in ons systeem staat. Bent u uw wachtwoord vergeten? Dan kunt u het beste kiezen voor 'wachtwoord vergeten' en ontvangt u een nieuw wachtwoord waarmee u kunt inloggen.

Waarom staan er geen telefoonnummers bij de restaurants?

De reserveringen en annuleringen worden elektronisch verwerkt en zijn gekoppeld aan een database. Om het zo overzichtelijk mogelijk te houden voor de restaurants is het daarom niet mogelijk om telefonisch bij het restaurant te reserveren dan wel annuleren. Zoals eerder beschreven kunt u alleen reserveren/annuleren middels http://www.heerlijk.nl

Ik heb gereserveerd, maar geen bevestiging ontvangen, hoe kan dat?

De kans is groot dat de bevestiging in de spamfilter is blijven hangen. Kijk deze daarom goed na! Staat deze niet in de spamfilter? Log dan in op de website www.heerlijk.nl en kijk bij het kopje ‘mijn reserveringen’, daar ziet u een overzicht van de door u gemaakte reservering(en). Per reservering kunt u op details klikken en ziet u de mogelijkheid om de bevestiging te printen. Staat uw reservering daar niet tussen? Dan is er wat misgegaan bij het maken van de reservering en is deze helaas niet gelukt.

Wat houdt het menu in?

Het RieslingWeeks menu is een 3-gangenmenu met een bijpassend Duits wijnarrangement. Elk restaurant serveert een eigen menu.

Welke prijscategorieën zijn er?

Afhankelijk van het gebruikelijk prijsniveau, zijn de restaurants ingedeeld in verschillende prijscategorieën:

Voor een 3-gangenlunch zijn deze: € 45,-, € 55,- of € 65,- per persoon.
Voor een 3-gangendiner zijn deze: € 45,-, € 55,- of € 65,- per persoon.
Deze prijzen gelden voor iedereen aan tafel!

Restaurants die in het bezit zijn van een Michelinster vragen een toeslag van € 10,- per ster.
Toprestaurants: € 45,-
1 Michelinster: € 55,-
2 Michelinsterren: € 65,-
(Let op: alleen de restaurants met een Michelinster mogen toeslag vragen!)

Zijn de drankjes ook inbegrepen in het menu?

Er wordt bij het 3-gangenmenu een bijpassend Duits wijnarrangement geschonken. Andere dranken zijn niet inbegrepen.

Hoe betaal ik?

In het restaurant wordt de gehele rekening voldaan. Vooraf hoeft u niets te betalen.

Kan ik ook gaan lunchen?

Sommige restaurants bieden naast diner ook lunch aan. Dit staat aangegeven in het profiel en bij de reserveringsmogelijkheden.

Ik volg een speciaal dieet, wat nu?

Indien u dieet- en/of allergiewensen hebt, kunt u dit aangeven bij het maken van de reservering. In een speciaal vlak met ‘opmerkingen voor de chef’ krijgt u daartoe de mogelijkheid. De restaurateur zal zich zoveel mogelijk (eventueel in overleg) aan uw wensen proberen aan te passen. Uiteraard is het verstandig om bij binnenkomst deze wensen (nogmaals) kenbaar te maken. Indien u bent vergeten om de wensen kenbaar te maken, kunt u het beste contact opnemen met het restaurant om deze alsnog kenbaar te maken. Zo is het restaurant tijdig op de hoogte om op de wensen in te kunnen spelen.

Tot hoe laat kan ik reserveren?

U kunt nog tot op de dag zelf reserveren. De mogelijkheid om te reserveren voor lunch is tot 13:00 uur en voor het diner tot 17:00 uur.

Vragen?

Voor vragen omtrent RieslingWeeks kunt u contact opnemen met het Informatiebureau voor Duitse Wijn via info@duitsewijn.nl of 076 - 52 44 680

Voor vragen omtrent een reservering kunt u contact opnemen met HEERLIJK.nl via info@heerlijk.nl of bel naar 010 - 211 00 90 (bereikbaar van ma-vrij van 09:00 - 17:30u)

 

Om de website goed te laten functioneren gebruiken wij cookies. Bekijk ons cookiebeleid en accepteer onze HEERLIJKe cookies. Accepteer