Ook brasserie voor Niven Kunz

Nieuws overzicht > Ook brasserie voor Niven Kunz

Sterchef Niven Kunz opent naast zijn restaurant Niven in Rijkswijk ook een brasserie. Kunz timmert de laatste tijd behoorlijk aan zijn imperium; hij opende ook al hotelsuites, een delicatessenzaak en een kookstudio.

De kookstudio en brasserie bevinden zich in hetzelfde pand als Restaurant Niven in Rijswijk. De ruimte werd voorheen gebruikt voor private dining voor groepen vanaf 25 personen. ‘Dat lukt wel in november en december, maar de rest van het jaar stond de ruimte leeg.’ 

Maxime
Jammer dacht Kunz en hij bedacht het plan voor een kookstudio gecombineerd met brasserie. Het concept voor de brasserie is gebaseerd op dat van Maxime. Gasten hebben keuze uit twee viergangenmenu’s voor de vaste prijs van 32,50 euro. 

‘Financieel hoop ik dat het een mooie aanvulling wordt op het restaurant. Hoewel ik niets te klagen heb, moeten wij er hier met z’n allen ook hard aan trekken. Op deze manier probeer ik mensen binnen te halen. De drempel is een stuk lager. Het is toch een heel andere prijs dan de 100 euro die je in het restaurant kwijt bent voor een vijfgangendiner,’ zegt Niven Kunz desgevraagd tegen MissetHoreca.nl

Eigen keuken
De brasserie annex kookstudio heeft een eigen keuken, eigen brigade, eigen ingang en een eigen toiletgroep. Op dinsdag en woensdag, ’s middags en ’s avonds, kunnen we groepen ontvangen voor de kookstudio. Op donderdag, vrijdag en zaterdag draaien we er brasserie. Groepen die dat willen kunnen we die dagen wel in de middag ontvangen in de kookstudio. Hoewel Niven Basics, kookstudio en brasserie officieel pas 1 april opent, heeft Kunz al tien kookstudio-sessie gehad. Hiervoor betalen mensen 75 euro, ze bereiden dan een viergangen dinerm, inclusief wijn en aperitief.

Op de vraag of Kunz zijn imperium nog verder uit gaat bereiden, zegt de chefkok dat hij niet bewust op zoek gaat naar expansie. ‘We gaan de dingen die we nu doen eerst perfectioneren. De hotelsuites bijvoorbeeld doen het best goed, maar het kan beter door er bijvoorbeeld meer publiciteit aan te geven.’


Vrijdag 4 maart 2011 - Bron: Misset horeca