RESERVEER NU
Klik op 'telefoonnummer bekijken' om het telefoonnummer van het restaurant te zien. Telefoonnummer bekijken
0341415848

't Nonnetje

Vischmarkt 38 3841BG Harderwijk Nederland

\'t Nonnetje** is een sfeervol intiem restaurant en compleet ge-restyld, eigentijds en toegankelijk chic. Gelegen in de oude binnenstad van Harderwijk aan de Vischmarkt, een pittoresk plein achter de boulevard. Onze keukenformule, waarin Menu de Verleiding (al vanaf €32,50) en onze Alliance signature gerechten centraal staan, bevat verfijnde seizoensgebonden en streekgebonden gerechten met een moderne Frans-internationale basis.

Erkenning
Beschikbare dieetwensen
Biologisch Glutenvrij Lactosevrij Vetarm Vegetarisch
Sfeerwoorden
Hip/trendy Honden toegestaan Kindvriendelijk Ook solo Romantisch
Reviews
Alex V
|  28 september 2018
HEERLIJK Star edition
Wederom enorm genoten van geweldige keuken en erg goed gekozen wijnen. Alle gerechten top en goed afgestemd. Bediening erg prettig
9 Eten
9 Service
9 Sfeer
9 Gastvrijheid
Frank van Meijl
|  21 september 2018
HEERLIJK Star edition
Top!
10 Eten
10 Service
10 Sfeer
10 Gastvrijheid
Peter Bloembergen
|  14 september 2018
HEERLIJK Star edition
Ontvangst persoonlijk en uitleg van de diverse gangen aangenaam. Sommelier goed. Mooie gerechten en portie parelhoen iets te fors en een te klein bord. Aanrader.
8 Eten
9 Service
8 Sfeer
9 Gastvrijheid
Monique
|  7 september 2018
HEERLIJK Star edition
Vriendelijke ontvangst. Heerlijk gegeten in een ongedwongen maar wel correcte sfeer. Verrassende gerechten en smaken. Wijnen pasten goed bij de gerechten. Ook aan de BOB werd aandacht besteed: lekkere alcoholvrije drankjes bij iedere gang. We komen zeker terug.
9 Eten
10 Service
10 Sfeer
10 Gastvrijheid
Susanne
|  15 maart 2018
HEERLIJK Star edition
Het eten was super, zoveel mooie smaken en structuren! Daarbij mooie wijnen. De sfeer is informeel, wat wij heel prettig vinden. Leuk is dat het keukenpersoneel ook zelf een aantal gerechten uitserveert en toelicht.
10 Eten
10 Service
10 Sfeer
10 Gastvrijheid
Henna Tuinfort
|  7 november 2017
HEERLIJK10Daagse
lekker en exclusief
9 Eten
9 Service
8 Sfeer
10 Gastvrijheid
Peter Ebbelinghaus
|  6 november 2017
HEERLIJK10Daagse
Fantastisch gegeten in een zeer vriendelijke ambiance. Culinair hoogstaand, goede uitleg van gerechten en bijpassende wijnen, vriendelijke bediening en een aantal overheerlijke extra amuses.
10 Eten
10 Service
9 Sfeer
10 Gastvrijheid
Greeke Robaard
|  6 november 2017
HEERLIJK10Daagse
We hebben een heerlijke avond gehad, lekker gegeten en genoten van alles erom heen!
9 Eten
9 Service
9 Sfeer
9 Gastvrijheid
Jeroen Visser
|  6 november 2017
HEERLIJK10Daagse
Ook vergeleken met andere sterrenrestaurants, was het eten bij \'t Nonnetje echt fenomenaal. Elke hap was een genot. Heerlijke smaak combinaties zonder dat het \'over the top\' is. En de bijpassende wijnen waren inderdaad ook bijpassend. De bediening is vriendelijk, netjes en gepast, zoals het hoort. En er kan ook een lach vanaf. Verder is het een fijn ingericht rustig restaurant. Als we weer eens willen uitpakken met een toprestaurant, dan staat \'t Nonnetje bovenaan!
10 Eten
10 Service
10 Sfeer
10 Gastvrijheid
Kitty Kruisheer
|  6 november 2017
HEERLIJK10Daagse
Al eerder lovende woorden gehoord van vrienden over Het Nonnetje en dit was onze kennismaking met dit fijne restaurant. Wat een tongstrelende gerechten waar we eerst even naar moesten kijken...net een schilderijtje! Het personeel was een dikke + op onze beleving, gepassioneerd over eten en aimable. We gaan zeker weer, wat een verwennerij.
10 Eten
10 Service
10 Sfeer
10 Gastvrijheid
Kel Diani
|  5 november 2017
HEERLIJK10Daagse
Gewoon culinair genot met uitstekende service!
10 Eten
10 Service
10 Sfeer
10 Gastvrijheid
Thomas Scheepers
|  4 november 2017
HEERLIJK10Daagse
Wij hebben extreem genoten van de smaak, de geuren, opmaak van de gerechtenincombinatie me vriendelijke en professionele bediening
10 Eten
10 Service
10 Sfeer
10 Gastvrijheid
Ronald Damen
|  1 november 2017
HEERLIJK10Daagse
\'T Nonnetje stelde teleur omdat we naar onze mening \'getild\' werden. Bij binnenkost werden we allervriendelijkst ontvangen. Onderdeel van de ontvangst was het aanbieden van een aperitief. Onze ervaring is dat veel goede restaurants van hun aperitief iets speciaals maken. Bij \'t Nonnetje betrof het een glas champagne. Het nuttigen daarvan werd vergald door het lezen van het menukaartje. Dat vermeldde dat het glaasje champagne €16.50 moest kosten. Ik ben onvoldoende kenner van champagne om deze champagne op waarde te schatten, maar ik weet zeker dat we deze niet zouden hebben besteld als de prijs ons tijdig onder ogen was gekomen. Deze negatieve ervaring overschaduwde enigszins het genieten van de lunch. Jammer, want de kwaliteit van het gebodene was goed. ir Ronald Damen
9 Eten
2 Service
7 Sfeer
8 Gastvrijheid
Marianna Winter
|  29 oktober 2017
HEERLIJK10Daagse
Wat een smaaksensatie bij alle gepresenteerde gerechten. Een chef met liefde voor het koken. Bediening was top
10 Eten
10 Service
10 Sfeer
10 Gastvrijheid
K
|  29 oktober 2017
HEERLIJK10Daagse
Vooropgesteld is ons bezoek een momentopname en zijn ervaringen per definitie subjectief. Dit restaurant voldoet niet aan de verwachtingen die wij hebben van een 2-sterren restaurant. Vanwege het slechte weer zette ik mijn vriendin voor de deur af en zocht nadien zelf een parkeerplaats. Zij werd vervolgens naar een tafeltje begeleid. Het duurde lang voordat een drankje aangeboden werd. Toen we allebei binnen waren werd dit wel keurig verzorgd. De setting en inrichting passen wat ons betreft niet bij een sterrenrestaurant. Het is een klein pand (daar is in de basis niets mis mee), waarbij aan de voorkant een stukje aangebouwd is wat de uitstraling heeft van een gemiddelde strandtent. Er zijn tafeltjes gesitueerd vrijwel direct bij de deur, dit komt de beleving en het ontspannen dineren niet ten goede. Daarnaast staan de tafeltjes (te) dicht op elkaar. Dit heeft wellicht te maken met de kleine ruimte maar is niet wat je verwacht van een sterrenrestaurant. Je hebt niet het idee dat je gezellig met je eigen gezelschap aan het eten bent. Verder zijn het bijna allemaal rechthoekige tafels, wat eten met een groter gezelschap niet prettig maakt. De bediening is vriendelijk, maar met name de eigenaar maakt een gehaaste indruk en vervult niet de rol van gastheer. Zijn communicatie is vluchtig en het ligt er wat ons betreft nogal dik bovenop dat hij niet oprecht geïnteresseerd is (standaard opmerkingen/zinnen en non-verbaal zichtbaar geen interesse in de reactie van zijn klant). En een gehaaste en zelfs wat gestreste indruk is niet goed voor de klantbeleving en straal af op het personeel. Daarbij was er te weinig oog voor detail, anders dan het bijvullen van het tafelwater. Bij het voorgerecht werd de bijpassende wijn laat geserveerd, bij het nagerecht werd dit simpelweg vergeten. Na iedere gang werd met een gesloten vraag geïnventariseerd of we het eten goed vonden, opnieuw zonder het idee te wekken dat men interesse heeft in het antwoord. In een twee sterrenrestaurant verwachten wij oog voor detail. Dit geldt ook voor de kleding van de brigade. Zo hadden de broeken van de dames meer weg van een joggingbroek dan een pantalon. Als ik speculeer dan kan het dat men smart casual over wil komen, maar het ziet er goedkoop en weinig passend uit. Het eten is, in vergelijking met andere 2 en 3 sterrenrestaurants waar wij gegeten hebben, simpelweg matig. Weinig creativiteit, geen verrassende combinaties. Zelfs in de creatie van amuses is wat ons betreft op safe gespeeld. Als aperitief kozen we champagne, wat vervolgens voor 16,50 p.p. in een wijnglas geserveerd wordt? En het in rekening brengen van tafelwater is niet wat je wil zien in dit soort restaurants. Maak gerechten allemaal 1 euro duurder en zorg dat tafelwater complementair is. Voor het restaurant hetzelfde resultaat, voor de klant een andere beleving. Wat er wel positief uit sprong is de jus bij het hoofdgerecht. Daarbuiten was het teleurstellend. Als toegift serveert men \"hemelse modder\" wat je van je eigen pollepel likt. Grappig gedaan wat ons betreft. Alleen als de man uit de keuken die dit serveert dan beweert dat zij zelf hier de term \'hemelse modder\' aan hebben gegeven, dan neemt direct weer de teleurstelling de overhand. In een restaurant gaat het in de basis om (de kwaliteit van) het eten. Bij dit soort restaurants gaat het om meer dan dat. Het avondje uit, het in de watten gelegd worden, het verrast worden; we hebben het helaas allemaal gemist. Een ongevraagd, maar daarom niet minder goed bedoeld advies aan de eigenaar: make up your mind. Welke kant wil je dit restaurant op brengen? Is er nog altijd de ambitie voor een sterrenrestaurant? Dan moet het in alle geledingen beter als je het mij vraagt.
6 Eten
5 Service
5 Sfeer
5 Gastvrijheid
H Neele
|  2 juli 2017
HEERLIJK10Daagse
Het verwachtingspatroon van de gerechten was zoals we al gewend waren: zeer goed. De sfeer was ditmaal wat rommelig: lawaaierig en de achtergrondmuziek zeer matig. Meestal zitten we in de opkamer en dat zullen we volgende keer waarschijnlijk ook aangeven als keuze. De bediening en de uitleg over de gerechten en wijnkeuze waren goed.
9 Eten
9 Service
7 Sfeer
9 Gastvrijheid
JW
|  30 juni 2017
HEERLIJK10Daagse
Wij hebben een geweldige avond gehad waarbij wij heerlijk gegeten hebben. De liefde en de passie waren in alles voelbaar. Het was een fantastische belevenis.
10 Eten
10 Service
10 Sfeer
10 Gastvrijheid
Mareka
|  15 juni 2017
HEERLIJK10Daagse
Met vrij hoge verwachtingen keken wij uit naar onze lunch bij ‘t Nonnetje, 2 Michelin sterren en in hoeverre vergeleek dit met onze eerdere ervaringen met 1 Michelin ster restaurants… Helaas heeft de ervaring niet voldaan aan de hoge verwachtingen, natuurlijk was alles heerlijk en was het duidelijk ‘fine dining’, maar, als grote liefhebbers vallen dan kleine details op die volgens ons niet horen in een Michelin ster restaurant, laat staan 2** zoals stoelen aanschuiven maar zo hard dat we alledrie schrokken en eentje zelfs tot 2x aan toe haar been bezeerde, de Champagne werd in gewone wijnglazen geschonken en niet in een flute en pas na het inschenken EN nadat ik had gevraagd of het een brute was werd er uitgelegd waar het vandaan kwam. Het water aan tafel werd niet geserveerd in een karaf of eigen waterfles maar de flessen Sourcy werden op tafel gezet, wel in koelers wat heel fijn was. Een ander detail dat nogal schokte was dat het tafellaken oud en gerafeld was op meerdere plekken. Wederom, wij beseffen dat we hier kritisch zijn en t gaat om details, maar we vergelijken 2** met 1* omdat we bij vorige ervaringen met 1* moeite hadden ons voor te stellen wat de toegevoegde waarde zou zijn. De bediening was keurig maar te stijf naar onze smaak, een enkeling was wat losser en kon een grapje maken. Verder beseften wij dat de eigenaar ook een paar keer rondliep en dat aan de andere 2 bezette tafeltjes bekenden zaten waar hij joviaal bij ging zitten, maar op geen enkel moment zei hij ook maar op zn minst gedag om ons welkom te heten. De gerechten waren zeker lekker alhoewel ze naar onze smaak niet altijd volledig gebalanceerd waren en bij het hoofgerecht hadden we alledrie wel moeite met de aanwezigheid van de gehele duivenpoot incl klauw…. Daarentegen hadden ze geweldig rekening gehouden met het feit dat 1 van ons vegetarisch was en heeft zij ook zeker genoten van de gerechten. De chocolade mousse verrassing na het desert was verrukkelijk en op een grappige manier gepresenteerd en... wie vind t stiekem niet nog steeds leuk om de pollepel af te likken… Al met al, hebben we absoluut een gezellige fijne middag gehad met prachtig weer en heerlijk eten, maar op de vraag of 2** nou nog meer biedt dan 1*, gebaseerd op deze ervaring, helaas niet.
7 Eten
7 Service
6 Sfeer
6 Gastvrijheid
Margrieta
|  8 juni 2017
HEERLIJK10Daagse
We hebben een prima avond gehad bij het Nonnetje. De twee sterren vertaalden zich in de rerechten. Prachtige opmaak, mooie producten, geweldige smaken. Favoriet was bij ons allebei het tussengerecht, wat we extra hadden besteld: de ravioli gevuld met Portugese schapenkaas. Een schitterend gerecht (1 extra ravioli had wel gemogen, overigens...). Aardig dat we aan het eind van de avond nog werden verrast met een Portugees taartje, een prima geste. Als we al een opmerking willen maken, dan de volgende: het wijnarrangement is evenals het tafelwater prijzig. Het is dan ook echt wel genoeg wanneer je voor de proefglaasjes (voor de bobbers onder ons) echt de halve prijs rekent... We komen zeker terug, maar overwegen dan om gewoon de huiswijn te nemen. Ook aan de huiswijn moet je een tweesterren restaurant kunnen herkennen, als het goed is.
9 Eten
9 Service
9 Sfeer
9 Gastvrijheid
Steven
|  6 juni 2017
HEERLIJK10Daagse
Prettige bediening, mooi terras, heerlijk eten
8 Eten
8 Service
8 Sfeer
9 Gastvrijheid
Annette de Graven
|  6 juni 2017
HEERLIJK10Daagse
Het is altijd weer een genot om hier te eten
10 Eten
10 Service
10 Sfeer
10 Gastvrijheid
André
|  6 juni 2017
HEERLIJK10Daagse
Als altijd top! Gerechten, presentatie, wijnen én thee's alles klopt. Gerechten op het hoogste niveau zonder het gevoel te hebben in een 2-sterrenrestaurant te eten, in de meest positieve zin van woord! Niet stijf maar wel met kennis van zaken. Gewoon eredivisie niveau!!
10 Eten
9 Service
10 Sfeer
10 Gastvrijheid
Mickey
|  6 juni 2017
HEERLIJK10Daagse
Geweldig gegeten!! Prachtige gerechten, mooi opgemaakt, echte smaaksensaties!!! Wel wat onrustig met 3 verschillende obers aan tafel die een aantal keren ook nog eens hetzelfde kwamen vragen. De koks aan tafel om ook iets uit te serveren voegt wat ons betreft niets toe. Ook niet omdat ook dit steeds verschillende mensen waren en er niet erg schoon uitzagen. Snap dat je in de keuken niet altijd schoon kunt blijven, maar óf laat dan 1 persoon dit doen in een schoon uniform óf laat het achterwege.
8 Eten
7 Service
8 Sfeer
8 Gastvrijheid
N
|  5 juni 2017
HEERLIJK10Daagse
Eten was heerlijk, sappen/wijn ook prima. Bediening aardig, maar niet allemaal even spontaan. Het grootste minpunt was dat ons tafeltje ongeveer 10cm naast een ander tafeltje stond. Nadat wij en de mensen naast ons hier iets over gezegd hadden werd de andere tafel 20cm verschoven met de mededeling erbij 'andere gasten vinden dit meestal niet vervelend, maar sommigen wel'. Erg opvallend en in een 2sterren zaak; dit wordt dus bewust gedaan en vind ik hier totaal niet bij passen. Ook geen excuses en bijv een drankje van de zaak voor de overlast (je voelt je niet fijn als je hierover wat moet opmerken).
9 Eten
5 Service
7 Sfeer
5 Gastvrijheid
Eric
|  5 juni 2017
HEERLIJK10Daagse
Enigszins teleurstellend! Hadden van een 2-sterren restaurant meer verwacht. Eten qua menu iets te simpel en weinig spannend. Kwalitatief ok maar niet super. Bediening matig, weinig gevoel van welkom zijn. Coördinatie rommelig. Entourage: te klein restaurant, te bedompt. Voor ons niet iets waar we bij denken dat we er nog eens teruggaan. Jammer, maar helaas.........
7 Eten
7 Service
6 Sfeer
6 Gastvrijheid